ئەمە بیانوی هەموو كەسێكە كە بیدعە دەكات....
أخرج الدارمي ( 1 / 68 - 69 ) ، و بحشل في " تاريخ واسط " ( ص 198 – تحقيق عواد ) من طريقين عن عمرو بن يحيى بن عمرو بن سلمة الهمداني قال : حدثني أبي قال: " كنا نجلس على باب عبد الله بن مسعود قبل صلاة الغداة، فإذا خرج مشينا معه إلى المسجد، فجاءنا أبو موسى الأشعري، فقال: أخرج إليكم أبو عبد الرحمن بعد؟ قلنا: لا، فجلس معنا حتى خرج، فلما خرج قمنا إليه جميعا، فقال له أبو موسى: يا أبا عبد الرحمن!
إنى رأيت في المسجد آنفا أمرا أنكرته، و لم أر و الحمد لله إلا خيرا، قال: فما هو؟ فقال: إن عشت فستراه، قال: رأيت في المسجد قوما حلقا جلوسا، ينتظرون الصلاة، في كل حلقة رجل، و في أيديهم حصى، فيقول: كبروا مائة، فيكبرون مائة، فيقول هللوا مائة، فيهللون مائة، و يقول سبحوا مائة، فيسبحون مائة، قال: فماذا قلت لهم؟ قال: ما قلت لهم شيئا انتظار رأيك، قال: أفلا أمرتهم أن يعدوا سيئاتهم، و ضمنت لهم أن لا يضيع من حسناتهم شيء؟ ثم مضى و مضينا معه، حتى أتى حلقة من تلك الحلق، فوقف عليهم، فقال: ما هذا الذي أراكم تصنعون؟ قالوا: يا أبا عبد الرحمن! حصى نعد به التكبير و التهليل و التسبيح، قال: فعدوا سيئاتكم فأنا ضامن أن لا يضيع من حسناتكم شيء، و يحكم يا أمة محمد! ما أسرع هلكتكم! هؤلاء صحابة نبيكم صلى الله عليه وسلم متوافرون، و هذه ثيابه لم تبل، و آنيته لم تكسر، والذي نفسي بيده إنكم لعلى ملة هي أهدى من ملة محمد، أو مفتتحوا باب ضلالة؟! قالوا والله: يا أبا عبد الرحمن! ما أردنا إلا الخير، قال: وكم من مريد للخير لن يصيبه، إن رسول الله صلى الله عليه وسلم حدثنا: (إن قوما يقرءون القرآن، لا يجاوز تراقيهم، يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية)، وايم الله ما أدري لعل أكثرهم منكم! ثم تولى عنهم، فقال عمرو بن سلمة: فرأينا عامة أولئك الحلق يطاعنونا يوم النهروان مع الخوارج ". صححه الألباني في " السلسلة الصحيحة " 5 / 11 برقم(2005)
وقال: والسياق للدارمي وهو أتم، إلا أنه ليس عنده في متن الحديث: " يمرقون ... من الرمية ". وهذا إسناد صحيح.
واتە: لە عمری كوڕی یحیی كوڕی عمرو كوڕی سەلەمەی الهمدانی دەفەرموێت: باوكم بۆی باس كردم و فەرموی: ئێمە پێش نوێژی بەیانی لە بەردەم ماڵی عبدالله كوڕی مەسعوددا دادەنیشتین, جا كاتێ دەهاتە دەرەوە لە ماڵ لەگەڵی دەڕۆیشتین بەرەو مزگەوت, ڕۆژێك ئەبو موسای ئەعەری هات و فەرموی: ئەوە باوكی عبدالرحمن هێشتا دەرنەچۆتە دەرەوە بۆ لاتان؟ ووتمان: نەخێر, ئەویش دانیشت هەتا ابن مسعود دەرچوو, كاتێ لە ماڵ هاتە دەرەوە هەموومان هەستاین و بەرەو ڕووی چوین.
ئەبو موسا پێی فەرموو: ئەی باوكی عبدالرحمن من ئێستا شتێكم لە مزگەوتدا بینی و ئینكاریم كرد, وە سوپاس بۆ خوای گەورە خێر نەبێت نەمبینی, فەرموی: ئەوە چییە؟ فەرموی: ئەگەر بمێنیت دەیبینیت, فەرموی: بینیم كۆمەڵێك كەس بە ئەڵقە ئەڵقە دانیشتبوون و چاوەڕوانی نوێژ بوون, لە هەر یەكێك لەو ئەڵقانەداپیاوێك هەبوو وە لە دەستیاندا چەویان پێ بوو
دەیوت: سەد جار بڵێن: الله اكبر, ئەوانیش سەد جار تەكبیریان دەكرد, دەیوت: سەد جار بڵێن: لا الە الا الله, ئەوانیش دەیانكرد,دەیوت: سەد جار بڵێن سبحان الله, ئەوانیش دەیانكرد, عبدالله فەرموی: ئەی تۆ چیت پێ ووتن؟ فەرموی: هیچم پێ نەوتن چاوەڕوانی ڕای تۆ بووم, فەرموی: یۆچی فەرمانت پێ نەكردن تاوانەكانی خۆیان بژمێرن و زەمانی ئەوەت بدانایەتێ كە هیچ لە چاكەكانیان نافەوتێت؟ پاشان ڕۆیشت و ئێمەش لەگەڵی ڕۆیشتین هەتا گەیشت بە یەكێك لەو ئەڵقانە و لەسەریان وەستاو فەرموی: ئەوە دەیبینم خەریكی چیین؟
وتیان: ئەی باوكی عبدالرحمن چەوەو تەكبیرو تەهلیل و تەسبیحەكانمانی پێ دەژمێرین, فەرموی: تاوانەكانی خۆتان بژمێرن من زەمانی ئەوەتان دەدەمێ كە هیچ لە چاكەكانتان نافەوتێت, ڕۆڵە ڕۆ بۆ ئێوە ئەی ئوممەتی محمد چەند بە خێرایی بە هیلاك چوون! ئەوەتا هێشتا هاوەڵانی پێغەمبەرەكەتان(صلی الله علیه وسلم) لە ناوتاندا هەن و ئەوەش پۆشاكەكەیەتی هێشتا نەڕزاوە, قاپوقاچاغەكەی نەشكاوە, سوێند بەو خوایەی نەفسی منی بەدەستە ئان ئەوەتا ئێوە لەسەر میللەتێكن چاكتر لە میللەتەكەی محمد(صلی الله علیه وسلم), یان ئەوەتا خەریكی كردنەوەی دەرگایەكی گومڕایین؟!
وتیان: سوێند بە خوا ئەی باوكی عبدالرحمن ئێمە تەنها مەبەستی چاكەو خێرمان هەبوو, فەرموی: چەند كەس هەیە مەبەستی چاكەیەو انشی پێكێت, پێغەمبەری خوا(صلی الله علیه وسلم) قسەی بۆ كردین فەرموی: كۆمەڵێك پەیدا دەبن قورئان دەخوێنن و لە گەردنیان تێ ناپەڕێت لە ئیسلم دەردەچن هەروەك چۆن تیر لە نیشانە تێ دەپەڕێت, وە سوێند بە خوامن نازانم لەوانەیە زۆربەی ئەوانە لە ئێوە بن, پاشان پشتی تێ كردن و ڕۆیشت.
عمروی كوری سەلەمە دەفەرموێت: زۆربەی ئەو كەسانەی لەو ئەڵەقەیەدا بوون دەمانبینی لە رۆژی نەهرەوان و لەگەڵ خەواریجەكاندا بوون وتیریان تێ دەگرتین.
ليست هناك تعليقات: